Meziroční nárůst prodeje sýrů, tvarohů a tradičních pomazánkových

Zatímco v roce 2014 jsme dodali na trh 6793 t a v roce 2015 6936 t, loni už to bylo 7342 t. Prodeje tradičních pomazánkových, měkkých tvarohů a sýrů v cihlách se za poslední dva roky příliš nezměnily.

V loňském roce jsme zaznamenali nárůst v prodeji svých výrobků. Zatímco v roce 2014 jsme dodali na trh 6793 t a v roce 2015 6936 t, loni už to bylo 7342 t. Prodeje tradičních pomazánkových, měkkých tvarohů a sýrů v cihlách se za poslední dva roky příliš nezměnily. O 35 % však meziročně stoupl prodej čerstvých sýrů tzv. žervé, kterých se loni prodalo úctyhodných 1148 t. Větší odbyt je znát i u porcovaných sýrů a tvrdých tvarohů – konkrétně o 20 % (z 999 t v roce 2015 na 1200 t v roce 2016).

Nárůst zájmu o porcované sýry a naše žervé odráží současný životní styl. Lidé vítají pomoc při přípravě svačin i hlavních jídel. Více se zajímají o své zdraví, ale zároveň chtějí ušetřit čas.“ K úspěchu výrobků Jaroměřické mlékárny u spotřebitelů Štecher dodává: „Věřím, že je v České republice čím dál víc těch, kterým záleží na tom, co jí. Naše výrobky neobsahují konzervanty, sladidla ani jiná nežádoucí éčka. Také jsem přesvědčen, že roste obliba regionálních potravin. Veřejnost si začíná uvědomovat, jak je důležité kupovat lokální potraviny, které na stůl neputovaly přes půl světa. Jen regionální produkty totiž mohou být opravdu čerstvé.

Našim hlavním obchodním artiklem Jaroměřické mlékárny jsou stále tvarohy. Těch se loni prodalo 3339 t, tvarohy tedy tvoří 45 % z celkového objemu prodejů. Štecher říká:

„Naše tvarohy vyrábíme tradičními postupy, z velké části je to náročná ruční práce.“

Tvaroh se v současné době vrací na české talíře. Je to důsledek zvýšeného zájmu o zdravý životní styl. Jedná se totiž o výjimečnou potravinu, které se vyznačuje vysokým podílem kvalitních bílkovin. Na otázku proč Jaroměřická mlékárna loni nezaznamenala nárůsty i v prodeji tvarohů, Štecher odpovídá:

„U tvarohu sice roste jeho odbyt, ale také množství výrobců, který ho našem trhu nabízí. Je tedy větší konkurence. Český spotřebitel se bohužel stále často rozhoduje především podle ceny a naše poctivé tvarohy vyrobené z mléka od okolních farmářů nejsou vždy nejlevnější z nabízeného sortimentu.“

 

Vloženo Od